گارانتی اهوراشاپ

با سلام و احترام خدمت همه بازدیدکنندگان و مشتریان عزیز در این قسمت از انواع گارانتی و روش های آن و توضیحات کامل در مورد برگشت کالاهای معیوب و چگونگی عودت آن به اهوراشاپ خدمت شما هستیم . از این که مارا دنبال می کنید سپاسگذاریم.

قبل از شروع باید خدمت کاربران عزیز مواردی رو بررسی کنیم .

گارانتی چیست ؟

گارانتی یک واحد نظارتی که با توجه به تعهدات و قوانین منحصر به فرد خود یک کالا یا خدمات را ضمانت میکند و با توجه به قوانین خود باید به تعهدات خود پایبند باشد . برای مثال یک شرکت ایزوگام گارانتی میکند بعد از نصب ایزوگام در صورت نم دادن و نشتی آب مجدد مراجعه کرده و موضوع را حل می کنیم . توجه داشته باشید مسئولیت عواقب آن بر عهده کسی است که بیمه هم داشته باشد برای مثال شرکت ایزوگام منزل یا محل شما را با ایزوگام پوشش داده است و به دلیل نشتی ایجاد شده قسمتی از سقف ریزش کرده ، گارانتی فقط مربوط به ترمیم مجدد ایزوگام است و مسئولیت ریزش و تعمیر سقف از طرف بیمه صادر کننده آن ایزوگام خواهد بود . خوب این مربوط به گارانتی شرکت های خدماتی است . اما در مورد فروش کالا تعریف جور دیگری خواهد بود .

گارانتی مربوط به کالا موارد زیادی را شامل می شود که با توجه به شرکت ها و نوع محصول میتوان آن را تعریف کرد .

گارانتی محصول بدین معنی است که شما پس از دریافت کالا بعد از مدتی استفاده از آن محصول ، متوجه ایرادی در آن می شوید و به گارانتی مراجعه کنید .

انواع گارانتی

گارانتی سلامت ظاهری و فیزیکی کالا

اولین نوع گارانتی ، گارانتی سلامت ظاهری کالا است . این گارانتی فقط بعضی فروشگاه های اینترنتی ارائه می دهند . این گارانتی بدین صورت است که شما بعد از دریافت کالا متوجه خرابی آن می شوید . خوب این کالا باید به فروشگاه برگشت داده شود . در پایین صفحه در مورد برگشت سفارش توضیح داده شده است . تعریف ساده تر گارانتی سلامت ظاهری و فیزیکی کالا یعنی ما محصول انتخاب شما را تا مقصد سالم به دستتان می رسانیم . این گارانتی تمام محصولات را شامل می شود .

گارانتی مهلت تست کالا

این نوع گارانتی مهلت تستی است که از اهوراشاپ برای اطمینان مشتریان عزیز ارائه کرده است . این نوع گارانتی با توجه به نوع محصول زمان مشخصی برای تست محصول دارد . برای مثال باتری موبایل ده الی سی روز مهلت تست دارد اما یک شارژر هفت روز مهلت تست دارد . این نوع گارانتی غیر از محصولات رسانه ای مانند بازی و نرم افزار برای تمامی محصولات کاربرد دارد . ( محصولات رسانه ای به دلیل ایبنکه سورس کامل بازی یا نرم افزار بعد از فروش در اختیار مشتری قرار میگیرد امکان ارائه این نوع گارانتی وجود ندارد )

گارانتی شرکتی

این نوع گارانتی توسط شرکت گارانتی کننده ارائه می شود . برای مثال شما یک مانیتور خرید کرده اید ، این مانیتور توسط سام سرویس ۱۸ ماه دارای گارانتی می باشد و در توضیحات محصول به شرح زیر می باشد .

اهوراشاپ – گارانتی سلامت ظاهری و فیزیکی کالا

اهوراشاپ – هفت روز مهلت تست کالا

اهوراشاپ – ۱۸ ماه گارانتی سام سرویس

۱۸ ماه گارانتی سام سرویس مختص شرکت گارانتی کننده است و ارتباطی به اهوراشاپ نخواهد داشت و شما برای عودت یا تعمیر باید به شرکت های مربوطه مراجعه کنید .

موارد ابطال گارانتی

اقدام به سرویس، تعمیر و یا هرگونه تغییر در محصول توسط افراد غیرمجاز
هر گونه ضربه‌خوردگی و هرگونه تماس با مایعات و رطوبت
نصب هرگونه نرم‌افزار و برنامه غیرمجاز که مورد تایید شرکت نباشد.
استفاده، نگهداری و آزمایش ناصحیح و هرگونه تغییر و خارج ساختن محصول از شکل عادی
خرابی در اثر استفاده از هرگونه باتری و لوازم جانبی متفرقه و تاییدنشده از سوی شرکت
استهلاک تدریجی محصول از قبیل سایش، شکستگی و رنگ‌رفتگی

گارانتی ریگرت ( اختصاصی اهوراشاپ)

مفتخر هستیم بعد از شرکت آمازون اولین گارانتی ریگرت در ایران هستیم .

اکثر ما انسانها عادت داریم قبل از خرید محصول انتخابی را لمس کنیم . یکی از ایرادهای بزرگ فروشگاه های اینترنتی حتی شرکتهای مطرح نیز عدم خرید حضوری توسط مشتری است ، یعنی مشتری شخصاً محصول انتخابی را در سایت بازدید کرده و میخواهد حضوری به آن شرکت مراجعه و محصول را لمس کرده و مبلغ را پرداخت کند ، این مورد در اهوراشاپ امکان پذیر است ، اما مشتریان راه های دور تر نمیتوانند به فروشگاه حضور پیدا کنند ، مثلا کسی که محل زنده آن استان خوزستان هست قطعاً امکان حضور در فروشگاه را نخواهد داشت ، اما ما برای این افراد نیز چاره ای اندیشیدیم

گارانتی ریگرت چیست ؟ ریگرت به انگلیسی regret به معنی پشیمانی است ، بدین معنی که شما بعد از خرید از خرید خود پشیمان شده اید . این نوع گارانتی برای اولین بار در ایران توسط اهوراشاپ ارائه شده است . برای مثال شما اگر یک قاب گوشی یا گلس گوشی خرید کرده اید ، بعد از ارسال به دستتان رسید و وقتی بسته محصول را باز کرده اید از محصول مورد نظر رضایت نداشته باشید یا دیگر نیازی به آن محصول ندارید و یا احساس می کنید پولتان را دور ریخته اید . جای نگرانی نیست اهوراشاپ اقدام به عودت آن خواهد کرد .

موارد ابطال گارانتی ریگرت

هر گونه باز شدن پلمپ اجناسی که پلمپ کامل هستند

ایجاد خراش ، خط ، شکستگی و معیوب شدن به هر نوعی روی کالا

پاره کردن بسته بندی محصول

توجه داشته باشید در گارانتی ریگرت هزینه ارسال از مبلغ سفارش کسر خواهد شد . برای مثال در صورتی که شما یک شارژر به قیمت ۶۰ هزار تومان خرید کرده باشید و برای ارسال ۱۰ هزار تومان هزینه کرده باشید . فقط ۶۰ هزار تومان به حسابتان برگشت خواهد خورد .

نکته : گارانتی ریگرت شامل تحویل حضوری نخواهد شد ، چرا که در خرید حضوری مشتری شخصاً به فروشگاه مراجعه کرده و از اصالت و سلامت سفارش خود کاملاً آگاه است .

روش های برگشت کالا به اهوراشاپ

بعد از بررسی و اطمینان از کالای معیوب به نزدیک ترین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران مراجعه کرده و کالای مورد نظر را داخل بسته بندی قبلی که توسط اهوراشاپ برای شما ارسال شده است . مجدد بسته بندی کنید و آدرس فرستنده و گیرنده ای که اهوراشاپ روی آن از قبل چسبانده را کنده و قسمت مشخصات فرستنده : مشخصات خودتان و مشخصات گیرنده را به شرح زیر پر کنید .

*******

هزینه ارسال محصول اگر از سمت شما باشد به حسابتان بعد از رسیدن کالا به اهوراشاپ به حسابتان عودت خواهد شد . ( میتوانید از پسکرایه نیز استفاده کنید ) پس کرایه برای پرداخت هزینه پستی توسط اهوراشاپ صورت میگیرد